Frukost, Smoothies

Mättande, hipp frukost i olika lager

Hur hippt är inte det här då? Lager på lager! Känner mig vrålhipp! Här, gott folk, har ni hela frukosten i en börrk. Eller “breakfast in a jar” som det nog heter på trendiga forum. Som ni ser gick det sådär med granolalagret, det kan erkännas att det var ganska orutinerat att lägga det i mitten, eftersom smoothielagret nästlade sig in däremellan. Men då vet alla det till nästa gång – bäst att ha granolan på toppen, alltså! Och granolan, det är köpe-Start. Jag fjäskade i våras med hemmagjord granola här hemma för att det uppdagades att Lily gillade Start-flingor. (Det är ju som bekant ganska onyttigt med Start, men handen på hjärtat – finns det någon som trots det inte älskar Start? Jag gör det i alla fall.) Lily totalratade som sagt min hemmagjorda fingranola, och nu får hon Start vid festliga tillfällen. Själv får jag det varje gång hon fortfarande sover när jag äter frukost.

Nog tjafsat – så här gör man två portioner hipp, mättande frukost (för efter en sån här burk orkar man inget mer i frukostväg): Börja kvällen innan med att göra en omgång chiapudding. Häll sedan över en smoothie, gärna den här som smakar jordgubbar och jordnötssmör. Toppa med valfri granola och stick ner en lång sked. Klart!

2 Kommentar

    1. Helena

      10 september, 2017 at 6:52 f m

      Tack! Ja, det här blir man mätt på samtidigt som det är riktigt gott! 🙂

Lämna en kommentar